ABC skutecznego e-mailingu

Każdy komunikat e-mailingowy powinien być atrakcyjny dla odbiorcy. Przygotowując kampanię warto skorzystać z poniższych zasad:

  1. Należy zadbać, aby oferta była rzeczowa. Nie będzie skuteczna, jeśli będzie dotyczyć wszystkiego (wszystkich produktów lub usług).
  2. Komunikatem zaintrygować trzeba w ciągu kilku sekund. Jeśli tak się stanie odbiorca przeczyta komunikat w całości. Nikt nie oczekuje szczegółów, jeśli na zapoznanie się z ofertą ma chwilę. Informacji szczegółowych powinni dostarczać handlowcy przy okazji dalszych negocjacji.
  3. Oferta powinna mieć spersonalizowany i promocyjny charakter.
  4. Korzyści przedstawione w ofercie powinny być przedstawione w ciekawy i niebanalny sposób.
  5. Treść należy przedstawić możliwie jasno.
  6. W kampanii e-mailingowej trzeba używać języka korzyści.
  7. Oferta musi być atrakcyjna (od strony promocyjnej i wizualnej).
  8. Potrzeby odbiorców powinny być dokładnie rozpoznane. Komunikat e-mailingowy musi je odzwierciedlać.
  9. Najważniejsze atuty oferty należy zaakcentować.
  10. Organizując akcje e-mailingowe warto budować oferty specjalne, promocje. Klienci oczekują przede wszystkim korzyści - oferta standardowa może nie wzbudzić ich zainteresowania.
  11. Firma, która nie ma odpowiednich narzędzi do przygotowania komunikatu e-mailingowego, powinna skorzystać z pomocy profesjonalistów.
  12. Dobrze przygotowana kampania e-mailingowy to natychmiastowa reakcja zwrotna.
  13. Kontakty lepiej podejmować systematycznie, a nie incydentalnie.
  14. Jeśli firma posiada stałą pulę respondentów, którzy wyrazili zgodę otrzymywanie informacji, warto to wykorzystać - także od strony informacyjnej. Można wówczas powiadamiać swoich klientów o zmianach w procesie obsługi, podzielić się wiedzą, która może być dla nich użyteczna. Taki zabieg podtrzymuje relacjeutrwala wizerunek - nie każda zorganizowana akcja musi mieć charakter sprzedażowy. W ten sposób wysyłamy komunikat: "moi klienci są dla mnie ważni".
  15. Jeśli nie została wyrażona zgoda respondentów na wysyłkę oferty, warto o nią poprosić i pozwolić zdecydować drugiej stronie, a następnie regularnie kontaktować się z zainteresowanymi.
  16. Wstępna akcja e-mailingowa pozwala wyłowić tych, którzy chcą nawiązać kontakt handlowy i są gotowi do potencjalnych negocjacji. Informacja musi zawsze zawierać kontakt zwrotny do firmy. W takiej sytuacji najlepiej przekierować zainteresowanych bezpośrednio do działu handlowego.
  17. Handlowcy firmy muszą znać szczegółowo nie tylko ofertę produktową, ale także zasady zorganizowanej promocji.
  18. Zasada, którą powinna kierować się każda firma, rozpoczynająca kampanię e-mailingową: lepiej zdobyć mniejszą ilość klientów faktycznie zainteresowanych ofertą i podejmować kontakty systematycznie, niż narazić firmę na zarzut braku profesjonalizmu.


Przygotowując nową akcję e-mailingową, należy kontaktować się zawsze w profesjonalny sposób.

  1. Trzeba zadbać o jakość własnej listy e-mailingowej - dokonać lub zlecić systematyczną aktualizację adresów.
  2. Informacje powinno się kierować zawsze do właściwej grupy docelowej, czyli  tych respondentów, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani ofertą lub nawiązaniem współpracy z firmą.
  3. E-maile adresatów, którzy nie są zainteresowani otrzymywaniem takich informacji, należy regularnie usuwać.
  4. W treści e-maila powinna zostać umieszczona informacja, w jaki sposób można usunąć adres z listy e-mailingowej.

 

Skuteczny-e-mailing-ściągnij-darmowy-poradnik-pdf


Kontakt